whatsapp-call
contact-us
social-media-links

אנחנו מתחייבים למחירים התחרותיים בשוק!

מלאו את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם

    עריכה ספרותית

    עריכה ספרותית (לא לשונית)

    בכל עריכה של סיפור אני מציע, בין היתר, ניתוח נרטיבי. במהלך העריכה יינתנו משובים. בכל משוב יינתן ניתוח מפורט של הטקסט בהערות כלליות, לצד הערות פרטניות בגוף הטקסט. עריכת סיפור כוללת שלושה סבבי עריכה. אם אתם מעוניינים לפרסם את הסיפור שלכם, עריכה ספרותית תסייע לכם להוציא זאת לפועל.

    אנחנו מתחייבים למחירים התחרותיים בשוק!

    השאירי פרטים ונחזור אלייך בהקדם

      לכתבות נוספות בתחום

      לקטורה

      לקטורה - מה זה? כל ספר המגיע לידיה של הוצאה לאור עובר קודם כל סינון ע"י לקטורים. מדובר למעשה על חוות...

      המשך קריאה
      כתיבת עבודות סמינריון

      כתיבת עבודות סמינריון מקצועית עבודת סמינריון היא חלק חשוב המהווה את הישורת האחרונה בתואר הראשון. זו למעשה עבודה המסכמת את כל...

      המשך קריאה

      עריכת ספרותית מקצועית

      כל ספר, החל מסיפור קצר בן מספר עמודי ועד ספרים עבי כרס ורבי עמודים עוברים תהליכים שונים עד שהספר יוצא לאור. אחת התחנות החשובות היא עריכה ספרותית. אם התנסיתם בהוצאת ספר דרך הוצאת ספרים מוכרת, אתם בוודאי יודעים שברגע שהחברה מתעניינת בהוצאת הספר ורואה בו פוטנציאל היא מצמידה אליכם עורך או עורכת ספרותיים ומתחיל תהליך עריכה שיכול להיות לא קצר אך בסופו של דבר הוא מביא לשדרוג משמעותי של הטקסט. אם ניכנס לרגע לעולם הקולינריה, אפשר להשוות עריכה לתיקון התיבול כך שהוא יהיה מדויק, מאוזן, ייחודי. לכן, גם אם אתם מוציאים ספר בהוצאה עצמית כך שטכנית ניתן להוציא כל דבר שתרצו, חשוב לא לוותר על עריכה ספרותית.

      מה כוללת עריכה ספרותית?

      עריכה ספרותית היא כאמור עבודה על הטקסט וירידה לפרטי פרטים בו, הכל במטרה להפוך את הספר למעניין יותר. כמובן שמהות העריכה תלויה בז'אנר אליו שייך הטקסט ועריכה של ספר ילדים תהיה שונה מזו של ספר עיון. אם ניקח לדוגמה טקסט שהוא פרוזה, ספר עלילתי עם מספר דמויות, תיעשה עבודה על הדמויות, חשיבה איך להפוך דמויות לעגולות יותר, יותר אנושיות ומעניינות. ישנה כניסה לעומק העלילה כדי לוודא שאין בה חורים ושהיא אמינה, זאת לצד הפיכתה אם צריך למורכבת או מעניינת יותר. בעריכה ישנה בדיקה של סגנון הכתיבה כך שבסופו של דבר רמת הכתיבה תהיה טובה אך עם  שהטקסט יהיה פשוט וקריא, עם משפטים לא ארוכים או מפותלים מדי.

      איך לבחור את העורך או העורכת לספר שלכם?

      עריכה ספרותית היא תהליך ולא פעולה שנעשית בזבנג וגמרנו. לרוב יהיו  כמה סבבי עריכה ולא אחד במטרה לדייק את הטקסט בצורה הטובה ביותר. לכן, חשוב לבחור עורך או עורכת שיש לכם כימיה איתם, שיש ביניכם הבנה ותקשורת טובה. חשוב שלעורך תהיה גישה טובה ויכולת לתת ביקורת בונה. מעבר לכך, חשוב לבחור עורך שיש לו ניסיון בעריכת טקסטים מהז'אנר אליו משתייך הספר או הטקסט שלכם.

      ד"ר ספי קופרמן הוא עורך ספרותי ועוסק גם בעריכה פילוסופית, תחום בו יש לו דוקטורט. כל לקוח וכל טקסט מקבלים התייחסות רצינית ועבודת עריכה מקצועית עד לדיוק מירבי. מוזמנים ליצור קשר.

      עריכה ספרותית מחיר

      כתבתם ספר עליו טרחתם במשך זמן רב ואתם רוצים להוציא אותו לאור. קודם כל, כבר מגיע לכם כל הכבוד על כך שצלחתם את הדרך הלא פשוטה בה כרוכה כתיבת ספר. עדיין, חשוב לדעת שהטקסט כפי שנכתב לא אמור להיות התוצר הסופי אלא חשוב לעבוד עליו ולשדרג אותו כך שיהיה איכותי יותר. ישנם לא מעט דברים, גם אם קטנים, שאתם לא בהכרח נותנים עליהם את הדעת במהלך הכתיבה. בנוסף, הסתכלות והעמקה של אדם מקצועי בטקסט ללא ספק תשפר ותשבח אותו. אם אתם מתלבטים בגלל הנושא של עריכה ספרותית מחיר, הסתכלו על הדבר כחלק בלתי נפרד מהתהליך וכשהשקעה משתלמת בספר.

      עריכה ספרותית מחיר: מה נכלל במסגרת העריכה

      חיפוש בגוגל של עריכה ספרותית מחיר יכול להעלות תוצאות רבות, שונות זו מזו. החשוב ביותר כאשר אתם בודקים ומשווים בין מחירים הוא להבין עד הסוף מה בעצם כוללת העריכה. עריכה ספרותית שנעשית בצורה טובה ומעמיקה אמורה לכלול מספר סבבים של עריכה, כאשר שלושה סבבים הם מספר מכובד מאוד. מעבר לכך, העורך אמור לתת לכם משוב כולל ומפורט על הטקסט כולו תוך הסתכלות על התמונה הרחבה, לצד צירוף הערות ספציפיות בגוף הטקסט. העורך צריך להתייחס לכל אלמנט בטקסט, החל מניתוח הדמויות וירידה לפרטים לגביהן דרך העלילה עצמה ובחינתה לפרטים, ועד משוב על סגנון הכתיבה כך שהטקסט יהיה זורם לקריאה.

      בחירת עורך: הרבה מעבר למחיר

      בחינת הנושא של עריכה ספרותית מחיר צריכה להיות חלק מהשיקולים שלכם לבחירת העורך או העורכת אך לא להוות שיקול מרכזי. חשוב מאוד ניסיונו של העורך בעריכה ספרותית בכלל, וספרים או טקסטים מהז'אנר אליו משתייך הספר שלכם בפרט. כאשר עורך מתמקד בז'אנר כלשהו כנראה שהוא מתחבר אליו, וחשוב שעריכה ספרותית תיעשה קודם כל מתוך עניין. מעבר לכך, תהליך העריכה כרוך בתקשורת ביניכם והמטרה בסופו של דבר היא שדבריו של העורך יהוו ביקורת בונה. לכן, חשובה מאוד הכימיה ביניכם, ההבנה ורמת הפתיחות והתחושה הנוחה.

      ד"ר ספי קופרמן הוא עורך ספרותי ועוסק גם בעריכה פילוסופית. כל לקוח מקבל יחס אישי וישנה עבודה מעמיקה על הטקסט והכל במחירים שווים לכל כיס. מוזמנים ליצור קשר.

      עריכת ספרים

      כאשר אנחנו קוראים ספר, אנו לא בהכרח נותנים את הדעת על השינויים שעבר הטקסט המקורי לפני שהגיע אל מדף הספרים. עריכת ספרים היא תהליך שעובר כל ספר שיצא לאור. זהו תהליך משמעותי שמטרתו היא לשפר את הכתוב, לדייק אותו ולהפוך את הספר למעניין יותר, להפוך את העלילה למורכבת יותר או דווקא לפשט אותה מעט אם היא מפותלת מדי. לצד העלילה נעשית עבודה על הדמויות, שינויים כאלה ואחרים בדמויות כדי שהיו עגולות יותר ואנושיות עם מורכבות וסתירות כפי שישנה בבני אדם. במהלך עריכת ספרים ישנה בחינה גם של סגנון הכתיבה, עד כמה הוא נעים לקריאה, והאם רמת הכתיבה גבוהה או דווקא נמוכה מדי.

      כיצד נעשית עריכת ספרים?

      עריכת ספרים כוללת משוב של העורך על הטקסט באופן כולל ומורחב לצד התייחסות מפורטת למשפטים או נקודות שונות בתוך הטקסט. מטרת העריכה היא מצד אחד להשאיר את מהות הטקסט ולא לשנות אותה כי זו יצירה וכך יש להתייחס אליה, אך מצד שני לשפוך אור על נקודות אליהן לא שם לב הכותב בזמן הכתיבה. תהליך העריכה נעשה כדו שיח פתוח בין העורך לבין הכותב. בד"כ לאחר המשוב נעשית חשיבה משותפת כיצד לשפר את הדברים. לעיתים ישנם אלמנטים החשובים לכותב. עורך שעושה היטב את עבודתו יסתכל שוב על הדברים ויראה האם ניתן לשפר מבלי לפגוע באותו אלמנט. כדי שהשיח בין הכותב לעורך יהיה פתוח, חשוב שתהיה כימיה טובה ביניהם, תקשורת פתוחה והבנה.

      עריכה ספרותית ולשונית: מה ההבדל?

      התהליך השלם של עריכת ספרים כולל בד"כ הן עריכה ספרותית והן עריכה לשונית. אלה שני דברים שונים. עורך ספרותי לא בהכרח יהיה עורך לשוני. מי שמגדיר את עצמו כעורך לשוני לרוב יעסוק רק בכך. בעריכה ספרותית הטקסט נבחן לעומק. כאמור, נבחנת העלילה עצמה, הדמויות ונעשים שינויים שיכולים להיות מהותיים. עריכה לשונית עוסקת בענייני שפה בלבד: שגיאות כתיב או טעויות לשוניות. עורך לשוני לא יתייחס בד"כ לסגנון הכתיבה אלא באופן נקודתי כאשר משפט נכתב בצורה שאינה תקנית.

      ד"ר ספי קופרמן הוא עורך ספרותי העוסק בעיקר בעריכת ספרי ילדים (אך לא רק) כמו גם טקסטים וספרים פילוסופיים, התחום בו יש לו תארים אקדמיים. מוזמנים ליצור קשר.

      עורכת ספרותית

      עריכת ספר מהווה חלק בלתי נפרד מהעבודה עליו. הכתיבה נותנת את חומר הגלם לעבוד איתו, אך לרוב תוצר סופי אינו חומר הגלם. כל יצירה מכל סוג תעבור ליטוש. הליטוש אומר להפוך את הטקסט מיצירה אישית שלכם מול עצמכם לטקסט שאמור לעניין ולהיות נעים ונוח לקריאה עבור קהל הקוראים, בין אם זה קהל קוראים רחב או מצומצם יותר. עורכת ספרותית תיקח בעבודת העריכה בחשבון למי מיועד הספר ולאיזה קהל הוא פונה, האם זהו ספר פרוזה שפונה לקהל הרחב, ספר ילדים- ואם כן, לאיזה גיל הוא מיועד, ספר שירה הפונה בעיקר לקהל מצומצם של חובבי שירה וכו'. לכן, זהו תהליך חשוב שלא כדאי לוותר עליו גם אם אתם מוציאים את הספר באופן עצמאי.

      מה כוללת העבודה עם עורכת ספרותית?

      כאמור, עורכת ספרותית מסתכלת על התוכן כל הזמן בעיניים שהן מצד אחד מקצועיות עם הבנה רבה בספרות, ומצד שני מנקודת מבט של קהל הקוראים. השילוב בין הסתכלות מקצועית לבין הסתכלות בשם הקורא הוא חשוב לתוצאה הסופית שתתקבל. במהלך העריכה נעשית בחינה מדוקדקת של הדמויות, נעשית בחינה של העלילה, האם אין סתירות בין המתרחש בחלקים שונים של הספר באופן שאינו הגיוני, ובכלל האם ניתן לתבל את העלילה או שאין צורך. תהליך העריכה כולל מתן משוב על הספר וגם התייחסות לפרטים בגוף הטקסט. לרוב עורכת ספרותית תציע יותר מסבב עריכה אחד כדי לדייק את הדברים למקסימום.

      האם חשוב לבחור עורכת לפי סוג הספר?

      עורכת ספרותית יכולה לערוך טקסטים של יצירות ספרות. עם זאת, כמובן שניסיון בעריכת ספרים מז'אנר מסוים, בין אם אלה ספרי פנטזיה, מתח, רומנים ועוד ייתן הרבה ערך מוסף לתהליך. ראשית, אם עורך או עורכת מתמקדים בז'אנר מסוים כנראה שהם מתחברים אליו וגם קראו ספרים רבים ממנו כך שהעבודה תהיה אפקטיבית ותורמת יותר. העריכה צריכה להיעשות תוך שילוב של שכל ורגש כדי להיכנס לעומק הטקסט והעלילה. לכן, מומלץ לבחור עורך ספרותי או עורכת ספרותית המתמחים בעריכת ספרים מאותו ז'אנר.

      ד"ר ספי קופרמן הוא עורך ספרותי בעל ניסיון רב בעריכת ספרי ילדים וגם עריכת טקסטים וספרי פילוסופיה. הוא עושה עבודת עריכה מעמיקה על כל טקסט. מוזמנים ליצור קשר.